alköl ve kötü alışkanlıklardan kurtulmanın yolları

Gününüzde gittikçe artan alkol ve uyuşturcu bağımlılığı toplum içinde tahribatlara yol açıyor aileler dağılıyor aile içi şiddette madde ve alkol bağımlılığının büyük rolü var alköl kullanan birine soruyorsun neden içiyorsun diye dertlerimi unutuyorum teselli buluyorum gibi yanıtlar alıyorsun fakat içtikçe dertlerinin arttığının farkında değil hem sağlığını kaybediyor hem kişiliğini alköl beyin hücrelinde büyük tahribata neden oluyor kara ciğer büyümesi siroz hastalığına kadar götürüyor insanı yavaş yavaş alkolü bırakmada ilk yapılması gereken alköl kullanan çevreyi terketmek ikincisi beyninde bitireceksin alkolü bunun bana faydası yok peki ben bunu neden içiyorum diye bir düşün onu beyninde reddet kötü bir şey olarak görmeye başla ilk önce azalt günlük alıyorsan hafta bir haftalık alıyırsan ayda bire indireceksin alköl alımını alköl ne sağlıgından nede ailenden önemli değil kendine iyilik yapacakmış gibi düşüneceksin alkol bırakmayı bu iş psikolojide biter senin onu ne kadar bırakmak istediğine bağlı alkölü bırakman çünkü insan istediği şeyi bırakamaz sen onu istemeyeceksinki oda seni istemeyecek bu şeytana uymamak gibi bir şey bu işte irade nefste önemli nefsinle reddedersen daha çabuk kurtulursun bağımlılıktan diyeceksinki vucut alışmış sen bu şeyi beyninden silersen vücütta istemez hem bütcene hem sağlığına zarar çoçuklarının rızkından kesip alkole veriyırsun paranı buda bir ayrı sorun bende kullandım zamanında alkol ne dertleri bitirdi nede bir sorunu çözdü şimdi sigara bile içmiyorum insan vucuduna faydası olmayan şeyleri insan terketmeli ne sigaranın ne alkolun insan vucuduna faydası yok zararı çok bu alkol bağımlılığı yüzünden çok hayatını kaybeden insan gördüm sizin anlayacağınız alkolü bırakmak psikolojide bitiyor hem dinimizin yasakladığı bir şey alköl insanın vucudunda ruhunda yarattığı tahribat iale içinde yarattığı tahribat saymakla bitmez alkolu bırak kendine yeni bir sayfa aç ialenle mutlu bir hayat yaşa hiç bir şey sevdiklerinden önemli değil 

Yorumlar

Popüler Yayınlar