hz meyrem ve hz isanın doğumu

Meryem kendi halinde yaşayan bir insanda hiç evlenmemişti annesiyle babasıyla kardeşleriyle yaşıyordu hz meyremdede tek tanrı inancı vardı bir gün hz meryem tek başına kaldığında cebrail aleyhivesselem yanına geldi bir insan kılığında yanına yaklaştı dediki ey meryem sana bir müjdem var anne olacaksın bir çoçuk doğuracaksın nasıl olur ben bakireyim nasıl çoçuğum olur hz cebrail allah istedimi olur der ve oradan uzaklaşır meryem ailesinden uzaklaşarak başa bir yerde akrabasının yanına yerleşir aşermeye başlar hz cebrail ona hurma ve incir yemesini söyler aradan 9 ay süre geçtikten sonra meryem doğum sancıları başlar bir incir ağacının yanına incir ağacının dallarına tutunarak doğum yapar aradan bir yıl geçer hz isa bir yaşında konuşmaya başlar ergenlik çağına geldiğinde kişiliğiyle davranışıyla. herkesin ilgisini üzerine toplar 30 35 yaşlarına geldiğinde allahu teala ona seslenir ey isa sana bir müjdem var sana bir görev vereceğim kavmine benim dinimi anlatacaksın tek yaratıcının olduğunu onun elçisi olduğunu anlatacaksın insanları benim dinime davet edeceksin ve hz isa insanlara allahı onun dinini anlatmaya başlar fakat bu yahudilerin tepkisini çeker hz isaya cephe alırlar ya anlattıklarından vaz geç ya bu ülkeyi terket yada seni öldürürüz derler ve hz isa beni öldürseniz ne allaha kulluktan nede bu davamdan vaz geçerim der zaman geçtikce hz isaya çok insan katılır yanında yer alır sonunda yahudiler toplanıp hz isayı çarmağa gererler işkence ederler sonunda isayı ateşe verirler hz allaha yalvarır ben senin elçin kulun değilmiyim allahım beni kurtar diye dua eder bir anda hz isa ortadan yok olur allah onu semaya çıkarır ve hz isayı cennetine alır hz isaya mesih demeleri ondandır onun için tekrar dünyaya döneceğine inanılır

Yorumlar

Popüler Yayınlar