üretime yatırım ve pazarlama

Ülkemizde üretime real sanayiye yatırım azaldı üretimde gerek enerji maliyetleri gerek ürünün nakliyesiyesindeki yüksek fiyatlar ve pazardaki daralma girişimcileri başka sektörlere yöneltti inşaat ve pazarlama sektörüne alım satım kira gelirleri gibi daha az masrafı olan işlere yöneldiler ülkemizde üretimin önündeki engellerden biride nakliye maliyeti ürünün fiyatındaki yükselişin nedeni ikincisi pazar bulma sorunu satış üçüncüsü yüksek enerji fiyatları devlet üreticiye destek yerine enerji fiyatlarını sanayide kullanılan mazot fiyatlarını düşürse piyasa daha canlınır diye düşünüyorum yada akaryakıttaki vergiyi düşürerek bir denge kurulabilir ülkemizde üretimden çok süper marketçilik daha ilerlemiş durumda zaten bir malın fiyatını üretici belirlemiyor aracılar ve pazarlayanlar belirliyor tarlada 50 kuruş olan domates tezgaha gelene kadar beş tl oluyor bunun nakliye maliyeti işçiliği derken fiyat uçuyor fiyatları düşürmek için ne yapmak gerekiyor yerel üreticitiliği geliştirmek gerekiyor her yöre kendi kendine yetecek üretim gücüne sahip olması gerekiyor ülkemizde üretimdeki büyük sorun üründeki yüksek vergi marjları fiyat yükseleşinin nedenlerin biride bu temel ihtiyaç gıda maddelerinin KDVsi yüzde.18. Akar yakıtta yüzde 25 lere kadar çıkıyor üretimin önündeki engel yüksek vergi sistemi işte üretime yatırım yapılmadığından istihdam sıkıntısı yaşanıyor işsizlik artıyor ihraç eden ülkeden çok ithal eden ülke konumuna düştük yerel üreticilerin sanayicilerin desteklenmesi lazım kırsal kalkınma şart 

Yorumlar

Popüler Yayınlar